På di.dk anvender vi cookies til en række forskellige formål i forbindelse med funktion, webanalyse og marketing. Klikker du videre på sitet, accepterer du, at der sættes cookies til disse formål. Du kan læse mere om cookies og fravælge brugen af dem på denne side.

Månedens medlem i november

Blandt DI Digitals mere end 300 medlemmer er der mange forskellige virksomheder. Hver og en byder på noget unikt og interessant.
For at give et indblik i virksomhedernes verden udvælger vi hver måned en virksomhed, vi sætter fokus på. Medlemmet får fire skarpe spørgsmål og fortæller hvad der optager dem netop nu.

I november 2017 er Vivino månedens medlem.

CPO og Co-founder, Theis Søndergaard besvarer fire spørgsmål om, hvem Vivino er, hvad der optager dem netop nu og hvilke fordele de ser ved at være medlem af DI Digital.

Hvad optager jer netop nu?

Vi har for alvor tændt for købe-knappen i Vivino. I de første mange år af vores levetid fokuserede vi på at skabe et populært og brugbart produkt for vin-drikkere, og de sidste 18-24 måneder har vi vendt vores blik mod den anden side af markedspladsen, dvs. online vinhandlere.
Nu har vi bragt de to dele sammen, og vores brugere kan i USA vælge mellem mere end 100.000 forskellige vine fra mere end 200 vinhandlere direkte i app'en, og vi har lanceret modellen på europæiske markeder, hvor vi hurtigt tilføjer partnere. Det gør os til den største markedsplads for vin i verden.

Allerede sidste år solgte vi vin for mere end $40 millioner, og væksten er fortsat stærkt i år. Det er på ingen måde en lille eller enkel opgave - der er store og komplekse IT-systemer og processer som skal være på plads. Den grønne købe-knap ser simpel ud, men under den er der et skjult isbjerg af teknik og mennesker.

Hvad ser I som jeres største mulighed i de kommende år?

Vi har kun lige stukket tåen i vandet med vores markedsplads. Der er plads til utrolig meget vækst endnu, og vi er i en helt unik position i forhold til resten af vin-industrien.
De har aldrig set noget som Vivino før - vi ridder på ryggen af mobil-revolutionen, og med vores 26 millioner brugere verden over, er vi de første, der er lykkedes med at skabe et bruger-fællesskab, hvor vi sammen kan hjælpe hinanden med at skille skidt fra kanel på vinhylden.
Vores vækst skal og vil fortsætte, både på bruger-siden men især i forhold til omsætning og profit.

Hvad ser I som jeres største udfordring i de kommende år?

Vi har svært ved at finde den rigtige kvalitet af arbejdskraft til vores kontor i København. Der er ikke mange som har erfaring med et digitalt forbruger-produkt i den skala som vi opererer med, og især ikke i København.

Vi har brug for at kunne tiltrække erfaring og talent fra hele verden, for hvis vi gerne vil have en Product Manager med 3 års erfaring fra et lignende produkt i vores skala, så skal vi kunne tiltrække folk fra San Francisco, New York, London, Berlin osv.
Derfor er det vigtigt for os, at København har et stærkt brand ude i verden, ligesom vi også selv skal sørge for at Vivino er synlig og kendt for et fantastisk arbejdsmiljø.

Hvad ser I som den vigtigste fordel ved at være medlem af DI Digital?

Vi er glade for de mange muligheder for at deltage i både netværksgrupper, konferencer og andre arrangementer.
Det giver os både en chance for at stikke en finger i jorden i forhold til, hvad der ellers rører sig på den digitale scene, men også mulighed for sparring og vidensdeling med andre virksomheder som har lignende visioner og udfordringer.

Vi er desuden glade for den altid fremragende service, DI Digital yder ved enhver form for henvendelse.

Besøg Vivinos hjemmeside
Fakta om Vivino

Vivino er verdens mest populære vin fællesskab og mest downloadede mobile vin app.

For at bruge Vivino skal du blot tage et billede af din vin, og derefter kan du se både pris og bruger bedømmelser af vinen.

Med over 26 millioner brugere fra hele verden, der sammen skaber den database, der ligger til grund for det største vin bibliotek i verden.

 

De har aldrig set noget som Vivino før - vi ridder på ryggen af mobil-revolutionen, og med vores 26 millioner brugere verden over, er vi de første, der er lykkedes med at skabe et bruger-fællesskab, hvor vi sammen kan hjælpe hinanden med at skille skidt fra kanel på vinhylden.

CPO OG CO-FOUNDER, THEIS SØNDERGAARD