På di.dk anvender vi cookies til en række forskellige formål i forbindelse med funktion, webanalyse og marketing. Klikker du videre på sitet, accepterer du, at der sættes cookies til disse formål. Du kan læse mere om cookies og fravælge brugen af dem på denne side.

Månedens Medlem i februar 2016

Blandt DI Digitals mere end 300 medlemmer er der mange forskellige virksomheder. Hver og en virksomhed byder på noget unikt og interessant.

For at give et indblik i virksomhedernes verden udvælger vi hver måned en virksomhed, vi sætter fokus på. Medlemmet får fire skarpe spørgsmål og fortæller om, hvad der optager dem netop nu.

I februar 2016 er PROCOM A/S månedens medlem.

Managing Director Peter Borregaard besvarer fire spørgsmål om, hvem Procom er, hvad der optager dem netop nu og hvilke fordele de ser ved at være medlem af DI Digital. 

Billede: Procoms produktionshal i Danmark

1. Hvem er Procom?

Procom er en dansk, globalt førende virksomhed inden for udvikling og produktion af antenner, filtre og kombinere til trådløs tovejskommunikation for professionelle brugere. Procoms produkter anvendes ofte i forbindelse med livsredende operationer af Politi og redningstjenester. Med 35 års erfaring har Procom formået at placere sig stærkt globalt og er i dag en af de mest anerkendte leverandører af kvalitetsprodukter til tovejskommunikation. Procom er i dag en del af den Amerikanske Amphenol-koncern, som på verdensplan beskæftiger ca. 60.000 personer. Procom har hovedsæde i Frederikssund og salgs og- produktionsselskaber i såvel Danmark som udlandet.

2. Hvad optager jer netop nu?

Som relativ ny i en større koncern er vores fokus at "finde vores plads" og udnytte de synergier, der forefindes. Amphenol-koncernen kører en meget decentraliseret struktur, som giver de enkelte virksomheder et ansvar for egen vækst og drift. Derfor handler det meget om at holde fokus på den igangværende ekspansion og markedsudvidelse.
Vi er i færd med at afdække, hvorledes vi kan udnytte de mange kontakter og forbindelser, der eksisterer i vores mange søsterselskaber (over 100 selskaber) til at øge vores afsætning. USA er et af vore fokusområder, som vi i denne tid bruger megen tid og ressourcer på at opbygge et godt afsætningsnet i.

3. Hvad ser I som jeres største mulighed og største udfordring i de kommende år?

Også inden for vores teknologi- og produktområder går det rigtigt stærkt. Øgede krav til dataoverførsler og pålidelig og "altid tilgængelig" talekommunikation rykker grænserne for produkternes følsomhed og kunnen konstant. Samspillet med andre kommunikationsteknologier fordrer, at der konstant skal udvikles og markedsføres nye produkter. IoT giver helt nye muligheder for, at vore antenner og øvrige produkter kan finde anvendelse i nye projekter og løsninger. Hvor vi hidtil har koncentreret os om de mindre og hurtige leverancer, skal vi kunne levere store volumener til en yderst konkurrencedygtig pris. Grænserne rykkes konstant og med produktion i Danmark, giver det os udfordringer at finde fremstillingsmetoder som kan eliminere løndifferencen til lavtlønslande.

Vi sætter en stor ære i, at der produceres i Danmark og mener også, at det skal være muligt – selvom det kan være vanskeligt at finde økonomiske begrundelser for at fastholde dette.

4. Hvad ser I som den vigtigste fordel ved at være medlem af DI Digital?

DI Digital giver os en mulighed for at følge med i den politiske og teknologiske udvikling i Danmark. Noget vi ikke ville være i stand til, hvis vi selv skulle erhverve viden gennem almindelige netværk. Vi finder det betryggende, at DI Digital bearbejder og formidler industriens forventninger og krav til det politiske Danmark. Dermed kan vi koncentrere os om vores styrker, som er at udvikle og producere kvalitetsprodukter til professionel tovejskommunikation.

PROCOM A/S producerer antenner, filtre og kombinere til trådløs tovejskommunikation.
Peter Borregaard, Managing Director, PROCOM A/S

Samspillet med andre kommunikations- teknologier fordrer, at der konstant skal udvikles og markedsføres nye produkter. IoT giver helt nye muligheder for at vore antenner og øvrige produkter kan finde anvendelse i nye projekter og løsninger.

PETER BORREGAARD, MANAGING DIRECTOR, PROCOM A/S
Du kan læse mere om de fordele, der er ved at være medlem af DI Digital på linket nedenfor.