På di.dk anvender vi cookies til en række forskellige formål i forbindelse med funktion, webanalyse og marketing. Klikker du videre på sitet, accepterer du, at der sættes cookies til disse formål. Du kan læse mere om cookies og fravælge brugen af dem på denne side.

IBM åbner nyt garagekoncept i startup-miljøet SOHO i København

IBM slog i går dørene op til et CPH cloud-garage, hvor alt fra store virksomheder som IKEA til små iværksættere kan få hjælp til at benytte den nyeste teknologi i deres løsninger og organisationer.
IBM Cloud Garage er flyttet ind i Kontorfællesskabet Soho i Kødbyen i København blandt godt 200 andre virksomheder og startups. Det blev i går markeret med en indvielse hvor både lokaler og IBM’s garage-metoder blev vist frem.

”Det er rigtig godt, at virksomheder nu får lettere adgang til viden og talenter, der kan sætte turbo til virksomhedernes teknologiske udvikling", siger konsulent Anja Grue fra DI Digital.

IBM har allerede åbnet for konceptet i flere store byer som Nice, London, San Francisco og Tokyo, og den nye garage i Danmarks hovedstad bliver den tiende af slagsen.

Målet med tiltaget er ifølge IBM at hjælpe startups og virksomheder generelt med at tænke nye teknologier som blockchain og kunstig intelligens ind i den digitale udvikling. Det sker gennem en gennemprøvet garage-metode hvor brugerne af det nye produkt, eller løsning sættes i centrum fra ideudviklings- til programmeringsfasen i et komprimeret udviklingsprojekt på typisk 4-8 uger. Udviklingen sker i tæt samarbejde mellem virksomhed og eksperterne i cloud-garagen.

Rammerne i Soho inspirerer til kreative arbejde og muligheden for at netværke med andre, og det er netop en af årsagerne til, at de fleste af IBM's såkaldte garager er placeret i åbne kontorfællesskaber med startups, da udveksling af erfaringer er med til at gøre projekterne bedre. At København i det hele taget har kunnet tiltrække en garage, skyldes i høj grad adgangen til talent koblet med en moden efterspørgsel.

”Innovation er på dagsordenen hos alle vores kunder, men virksomheder har ofte problemer med at udvikle den rette kultur og agilitet, der karakteriserer startups. Der er her at garagen kommer ind i billedet. Den tillader kunder hurtigt at lære, hvordan man kan bygge og udvikle løsninger med teknologier som cloud, blockchain og kunstig intelligens, mens virksomhedens samtidig opbygger ekspertise internt. Samtidig tager den folk ud af deres almindelige hverdag og placerer dem i et dynamisk miljø, hvor de kan udforske ideer, sætte eksisterende forretningsprocesser sammen på nye måder og med andre økosystemer, hvilket hjælper dem med at udvikle deres forretning”, siger Henrik Bodskov, General Manager i IBM Danmark.

Åbningen af Garagen, er med til at understrege Danmark som en voksende digital hub i Norden, og ligger i tråd med den danske regerings strategi om at positionere Danmark som førende inden for digital innovation på verdensplan.’

”Vi håber, at mange flere vil se Danmark som det mest spændende sted at være, hvis man er innovativ virksomhed eller digitalt talent. Det kan initiativer som dette hjælpe til med”, slutter Anja Grue fra DI.
Kontakt
Kontakt image
Konsulent
Tlf: +45 3377 3909
Mobil: +45 2326 5985
E-mail: ansmdi.dk
PUBLICERET: 08-02-2018 OPDATERET: 08-02-2018